“Diam Diam Cvcuk Vaks!N..” Ellie Suriaty Reda Tk Mhu G@Duh Suami Isteri -‘Dia Ketua Keluarga Kena Cari Nafkah’

UMUM mengetahui pasangan pelakon Azri Iskandar dan Ellie Suriaty Omar eng.gan menerima sun.ti.kan v4k.sin C0v1d-19 atas faktor keselamatan.

Namun demi tuntutan kerja, Azri, 53, rupa-rupanya sudah leng.kap v4k.sina.si tanpa pengetahuan Ellie yang juga seorang pengarah terkenal.

“Azri dah v4k.sin, dah dua d0s. Dia buat tu pun tak cakap dengan saya.

“Pada saya… saya pun tak nak ber.g4d.uh kerana itu pilihan dia. Tak apa la, tak ada ber.g4duh kat rumah,” katanya ketika dihubungi mStar.

Azri Iskandar te.r.kpak.sa menerima v4k.sin demi tuntutan kerja.

Sebelum ini mStar mela.por.kan selain Ellie dan Azri, dua anak mereka yang berusia 17 dan 12 tahun turut engg4n menerima sun.t1kan v4k.sin C0.v1d-19 atas sebab-sebab keselamatan dan kesihatan.

Mengulas lanjut tentang tindakan Azri, Ellie berkata dia rasional berkaitan hal itu kerana suaminya perlu keluar bekerja mencari nafkah untuk mereka sekeluarga.

Tambahan pula sebagai pelakon, mereka perlu memenuhi syarat lengkap dua d0s v4k.sin sebelum dibenarkan terlibat dalam mana-mana produksi.

“Dia tak happy dengan perkara ni (v4k.sin). Tapi sebab dia ketua keluarga, kena cari nafkah.

Jika dia jatvh s4kit saya akan jaga dia sebab dia suami saya dan teruskan makan makanan sun.nah. Saya tak mahu keluarga jadi ber.p3c.ah sebab keputusan ni,

ELLIE SURIATY

PELAKON / PENGARAH

“Sebab itu dia buat ni diam-diam tanpa beritahu saya… tahu-tahu je dah dua v4k.sin.

“Jika dia j4tuh s4kit saya akan jaga dia sebab dia suami saya dan teruskan makan makanan sun.nah. Saya tak mahu keluarga jadi ber.p3cah sebab keputusan ni,” katanya.

Dalam pada itu ketika ditanya tentang keputusan kerajaan yang belum berhasrat mel4rang pelajar enggan di.vak.sin daripada masuk ke sekolah untuk belajar secara bersemuka, Ellie berkata dia masih sk3ptikal tentang hal berkenaan.

“Mula-mula mereka kata memang tak ada paks4an untuk ambil vak.sin, tapi akan kaun.seling ibu bapa.

“Jadi ini persepsi kerajaan mengatakan ibu bapa yang memberi tek4nan kepada anak-anak untuk tidak di.v4k.sin.

“Seolah-olah kita di.tvduh tidak menjaga kesihatan anak-anak. Anak-anak belong to their parents not belong to the government. Pada saya itu statement yang tidak bertanggungjawab,” katanya.

Ellie akan buat keputusan untuk berh3ntikan anak-anak dari sekolah sekiranya masih di.pak.sa terima vaks.in.

Katanya lagi, sekiranya kerajaan masih enggan menghormati keputusan mereka, dia tidak teragak-agak untuk berh3nti menghantar anak-anaknya ke sekolah.

“Walaupun dipanggil untuk kaunseling I would still say no. Harap kerajaan hormati keputusan ibu bapa.

“Anak-anak meng4du kawan-kawan pul4ukan mereka, tapi tak apa la kena pul4u… tak ada la sampai nak ber.mu.suh, its ok.

“Tapi I have to choose berhentikan anak sekolah, not going to school. Diskrim1nasi ni sangat bvruk untuk mental,” ujarnya.

Sumber: newzpower.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *