[VIDEO] Lepas ‘Announce’ Boleh Rentas Negeri, Lelaki Ters4dai Tepi Jalan Berhampiran Tol Tunggu Pukul 12

Satu penantian akhirnya sudah tiba dimana kerajaan telah mengumumkan satu berita gembira buat anak-anak perantauan yang dah hampir 9 bulan tiada peluang untuk pulang ke kampung.

Mulai hari ini, Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Ismail Sabri secara rasminya mengumumkan bahawa semua rakyat Malaysia dibenarkan untuk merentas negeri. Menerusi Astro Awani, beliau mengatakan semalam bahawa ia berikutan dengan pencapaian  v4ksinasi telah mencapai 90 peratus pada Ahad.

 

“Menunggu tu s3ksa tapi berbaloi”

Sejurus sahaja pengumuman itu dibuat, v1ral di TikTok menunjukkan beberapa individu  ‘ters4dai’ di tepi jalan berhampiran dengan tol menunggu jam 12.01 am untuk rentas negeri

Dalam masa 16 jam ia dimuat naik video ini telah raih 1.6 juta jumlah tontonan. Menurut @acak_east, dia pada waktu itu menuju ke tol Pahang untuk pulang ke kampung.

Ye lah, kalau nak tunggu masa tepat baru nak gerak confirm jammed kan?! Kalau diperhatikan dalam video itu seolah-olah masa dia menunggu itu baru je waktu senja.

Melihat video ini, sejujurnya min yang anak perantauan pun jadi excited dan jeal0us sebab jiwa nak berkobar-kobar, tak sabar nak balik kampung, perkara itu juga turut sama dirasai oleh netizen.

Ada juga yang turut gembira dan berpesan kepada lelaki ini supaya hati-hati memandu di jalan raya.

Ramai juga orang yang duduk sama daerah dengan kampung halaman jadi cembvru kerana teringin nak rasa vibes anak perantauan.

KOMEN NETIZEN :

Sumber : lobakmerah.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *