[VIDEO] “Ini kali pertama saya kena,” – Almy Nadia Alami Kervgian, Jadi Mangs4 ‘sc4m’

“Ini kali pertama saya kena. Tak tahulah kenapa saya tiba-tiba tergerak hati nak ‘shopping’ di Instagram,” kata pelakon Datin Almy Nadia mengulas kervgian dialaminya ak1bat di1ipu oleh seorang penjual produk barangan b4yi.

Kejadian terbabit dided4hkan oleh suaminya, Datuk Fizz Fairuz menerusi hantaran di Instagram yang meminta masyarakat berhati-hati dengan ‘sc4mmer’ terbabit.

Almy yang dihubungi berkata, sebelum ini dia hanya aktif membeli barangan di aplikasi Shopee dan tidak pernah melalui Instagram.

“Okeylah saya nak juga cuba. Sekali makan diri. Tak sangka saya akhirnya kena t1pu. Nak buat macamana tak ada rezeki. Saya kena red4,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, dia membayar RM570 untuk membeli ‘stroller’ (kereta sorong) dan ‘b4by cot’ (katil b4yi) yang ditawarkan dengan harga murah untuk anak keempatnya yang bakal lahir nanti.


“Saya nak barang ini dihantar guna Lalamove, tapi tiba-tiba dia kata barang dah dibungkus dan kena bayar lagi RM1200.

“Katanya ia wajib dan mesti bayar. Saya macam pelik kerana tiada pula surat yang ditandatangan nak kena bayar atau dalam Instagram itu kata kena tambah jumlah bayaran lagi.

“Saya bertegas tak nak bayar namun, dia kata kena usaha bayar juga jumlah ini. Saya kata tiada wang sebanyak itu dan minta pulangkan semula wang tapi dia dah tak baca mesej,” katanya lagi.

Video:

Almy bagaimanapun tidak berpvtus asa apabila cuba menghubungi individu terbabit namun, langsung tidak dilayan dan terus menghilang.

“Dari loghatnya saya percaya dia orang Indonesia. Ramai yang mesej saya di Instagram beritahu cerita sama. Siapa yang mesej dia di Instagram (individu itu) hari ini semua disekatnya.

“Saya sebenarnya tak pasti harga penuh barangan ini. Katanya lebih RM1000 dan dia bagi diskaun untuk dua barang.

“Apabila buat promosi begini memang nampak murah. Rupanya dia ‘sc4mmer’,” katanya yang akan membuat laporan p0lis pada malam ini.

Komen netizen: 

Sumber: Harian Metro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *